Zdobywana wiedza i doświadczenie wykorzystywane jest w codziennej pracy z dzieckiem. Nasze działania dydaktyczno – wychowawcze wspomagają rozwój dzieci, uwalniają ich wrodzony potencjał i możliwości rozwojowe zapewniając dobre przygotowanie do startu w szkolnej rzeczywistości.
Stosowane metody i formy pracy zapewniają wychowankom osiągnięcie sukcesów rozwojowych w atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób.
Natomiast podstawową i najważniejszą formą aktywności dziecka jest zabawa, która jest dominującą w wychowaniu przedszkolnym.
Podstawowymi formami organizacyjnymi pracy jest działalność:
- indywidualna
- zespołowa
- zbiorowa ( praca z cała grupą)
METODY STOSOWANE W NASZYM PRZEDSZKOLU
-
- czynne
- oglądowe
- słowne
- aktywizujące
-
analiza gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkole
-
diagnoza przedszkolna
TERMINY BADAŃ UMIEJĘTNOŚCI
-
-
diagnoza wstępna: wrzesień – listopad / wszystkie dzieci/
-
diagnoza końcowa: maj / 3,4 -latki/, kwiecień / 5,6 -latki/
-
informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole wydawane są rodzicom do końca kwietnia. W oparciu o zgromadzone wyniki diagnozy nauczyciele opracowują i realizują indywidualny program wspierania i korygowania rozwoju dziecka. W miarę potrzeb organizowane są zespoły pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
-
W oparciu o zgromadzone wyniki diagnozy nauczyciele opracowują i realizują indywidualny program wspierania i korygowania rozwoju dziecka. W miarę potrzeb organizowane są zespoły pomocy psychologiczno- pedagogicznej.
PROGRAM WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO. WIESŁAWA ŻABA-ŻABIŃSKA, WIOLETTA MAJEWSKA, RENATA PAŹDZIO
- "Kocham przedszkole. Program wychowania przedszkolnego". Autorzy: Mirosława Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek
- "Plac zabaw. Program wychowania przedszkolnego". Autor Ewa Janus
- Program adaptacyjny ,”Już czas do przedszkola” – Katarzyna Martini- Kielan
- Program wychowawczy Przedszkola Nr 133 /kliknij/– Aleksandra Dąbek, Lucyna Janik
- ,,W zdrowym ciele – zdrowy duch” program promocji zdrowia – Renata Dudek
- Programy logopedyczne :
Programy własne do wglądu na terenie placówki.
DZIECKO KOŃCZĄCE PRZEDSZKOLE
POSIADA:
- motywację do uczenia się i do wysiłku intelektualnego,
- uważnego słuchania i logicznego myślenia, korzystania z posiadanych wiadomości,
- umiejętność koncentracji, pracy przez dłuższy czas, wytrwałość,
- umiejętność współpracy w grupie i rozwiązywania konfliktów,
- umiejętność radzenia sobie z trudnościami,
- twórczego rozwiązywania zadań,
- odpowiedni poziom samodzielności
- gotowość do podejmowania różnorodnych aktywności,
- umiejętność komunikatywnego porozumiewania się,
- podstawową wiedzę o środowisku społecznym, przyrodniczym i kulturowym,
PRZESTRZEGA:
- zasad bezpieczeństwa, higieny, dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną
- praw innych ludzi,
- zasady kultury współżycia, postępowania wg ustalonych zasad
DOSTRZEGA I SZANUJE:
- potrzeby innych ludzi
- odmienne postawy, przekonania, upodobania,
- symbole narodowe,
- środowisko naturalne,
NIE OBAWIA SIĘ:
- występować publicznie,
- reprezentować grupę, przedszkole,
- dzielić się swoimi pomysłami, osiągnięciami, sukcesami,
- wykazywać inicjatywy w działaniu